X

خبر


تاریخ ثبت خبر: 1396/10/27
کد خبر: 45368
تعداد بازدید: 142 بار
نسخه چاپی print
غذاهای ایرانی خوشمزه

 غذاهای ایرانی تنها وقتی خوشمزه می‌شوند که یک وجب روغن روی آنها باشد. تا وقتی روی قرمه‌سبزی یک لایه روغن سیاه نباشد آن را دوست نخواهید داشت و ته‌دیگ برنج باید در روغن غوطه بخورد. الویه را به نظرتان تنها می‌توان با مایونز درست کرد تا خوشمزه شود و سبزی پلو بدون روغن حیوانی مزه نمی‌دهد!
 اما اشتباه می‌کنید. برای تمام غذاها روش‌هایی برای پخت کم‌کالری وجود دارد. روش‌هایی که می‌توان به راحتی برای غذاهای ایرانی هم اعمال کرد. این روش‌های جایگزین را بدانید تا بتوانید غذاهای ایرانی کم‌کالری و در عین حال خوشمزه بپزید.

پلو با روغن اضافه ممنوع

برای درست کردن لوبیاپلو می‌توان کمی رب مواد را بیشتر کرد، پر آب‌تر آن را از روی گاز برداشت یا کمی آبلیمو در آن ریخت تا طعم بهتری داشته باشد. برای درست کردن سبزی پلو می‌توانید بعد از پخت کمی آب‌مرغ روی آن بریزید تا دانه‌های برنج براق و خوشمزه شوند. برای پلوهای مختلف می‌توانید بسته به سلیقه خودتان روغن را با مواد کم خطرتر جایگزین کنید. فراموش نکنید، اصلا لازم نیست روی چلو روغن بریزید. خورش به اندازه کافی چربی دارد. اگر برنج را درست بپزید، بدون روغن هم خوشمزه و زیبا مي‌شود و دانه‌های آن به هم نمی‌چسبند.

ته دیگ با حداقل روغن

معمولا ته قابلمه روغن می‌ریزند و روی آن نان، سیب‌زمینی یا چیزهای دیگر می‌گذارند تا ته‌دیگ خوبی درست شود اما اگر قابلمه شما نچسب باشد می‌توانید با روغن بسیار کمتری ته‌دیگ خوشمزه درست کنید. کافی است کف قابلمه تفلون را کمی با پنبه چرب کنید. توجه داشته باشید که روغن باید به تمام کف مالیده شده باشد تا ته‌دیگ شما خوشمزه شود. حالا می‌توانید هر چه که دوست دارید را در قابلمه بگذارید و برنج را رویش بریزید.

سالم‌ترین خورش‌ها

برای درست کردن خورش باید پیاز را تفت دهید، گوشت پر چربی را در آن سرخ کنید. به دلیل وجود این همه روغن، معمولا خورش‌ها چرب از آب در می‌آیند. اما می‌توانید با روش درست کردن پیاز داغ بدون چربی، پیاز داغ درست کنید و بعد از آن بدون اینکه روغن اضافه کنید، گوشت را کمی در تابه نفت دهید و سپس روی آنها آب بریزید. برای کم‌چرب‌تر کردن خورش از گوشت پرچرب گوسفند صرف نظر کنید. می‌توانید از مغز ران یا بخش‌های دیگر بدون چربی گوشت استفاده کنید.
برای خورش‌هایی که رب گوجه دارند هم لازم نیست رب را سرخ کنید. رب را در آب خورش بریزید و هم بزنید. کمی که زمان پخت را طولانی‌تر کنید، رب با بقیه مواد خورش مخلوط می‌شود و مزه خامی رب از بین می‌رود. برای خورش‌هایی مانند قرمه‌سبزی، سبزی را بعد از خرد کردن و شستن کاملا بپزید. اگر زمان پخت سبزی را طولانی‌تر کنید، آب آن کاملا گرفته می‌شود و بعد فقط با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می‌توانید طعم سبزی سرخ شده را به دست بیاورید.

 برای خورش‌هایی مثل بادمجان، می‌توانید بادمجان‌ها را تکه‌تکه کنید، سپس با یک پنبه کمی به دو طرف آن روغن بمالید و در تابه دو طرفه بگذارید. طعم این بادمجان با بادمجان سرخ شده فرق چندانی نخواهد داشت.  تمام خورش‌ها را می‌توان با این روش با مصرف بسیار کمتری از روغن پخت.
print
rating
  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.

 

ارتباطات مردمی


آپارات   شهرداری منطقه14:

aparat.com/region14

اینستاگرام   شهرداری منطقه14:

tehranregion14

انتقادات و پیشنهادات

نظــــرســنـجـــی

راه های ارتباط با شهرداری منطقه 14

بزرگراه محلاتی، نبرد جنوبی، بعد از چهار راه زمزم

96040900-96040000

9601022

Info.region14@tehran.ir

1777683193

ساعت کاری شهرداری منطقه 14:

شنبه تا سه شنبه 8 الی 16:30

چهارشنبه 8 الی 15:30